Filed under: Взаимоотношения с работодатели, Документи за кандидатстване, Общо | Етикети: CV, база данни кандидати, обяви, писмо, препоръка
Ти как пращаш кандидатурата си по e-mail? Аз лично винаги мисля за този, който го получава. За мен е важно на четящия да му е удобно, лесно, разбираемо за четене. Да може да отвори прикачените файлове и да ги види така, както искам да ги види. А като прочете мейла, ако пожелае – да го запише(архивира) лесно в някоя папка на компютъра си и след време да му е лесно да го намери. Може би ти се струва, че прекалявам, акцентирайки върху всичко това. И може би имаш своите доводи…само дето много пъти, бидейки от страната на получаващия мейли с кандидатури, съм учитала, че неуважението към детайлите може да бъде интерпретирано като неуважение към получаващия(или като неграмотност на изпращащия). Именно затова, кандидатурите с грижа за удобството на четящия мейла се забелязват и запомнят. Може и твоя следващ мейл за кандидатура да е такъв…
1. Първото и основно. Още преди да мислиш проактивно какво да сториш за да е удобно на четящия мейла, ще ти препоръчам само това простичко нещо : чети и изпълни това, което се изисква от обявата.
- Обикновенно в обявите си го пише в прав текст „..посочете референцията на позицията Ref: CC-PM12..“. Ами посочи тази референция в Subject. Не струва много, но пък не ти загубват кандидатурата в мейлбокса сред други 300 получени за деня и 2000 от началото на кампанията.
- Когато в една обява пише „…приложете актуална снимка…“, никога това не означава да приложиш отделен файл. И не знам защо, ама масово хората прилагат отделен файл(картинка) в мейла за кандидатстване. Вече писах много по темата в постингите Снимка в CV-то.
2.Мотивационното писмо спокойно можещ да го напишеш в самото съобщение или да го прикачиш като файл, ако искаш да има някякво по-специално оформление. Добре е обаче, да кръстиш файла така, че да е удобен за записване и то да е в съзвучие на името на файла със CV-то. Например : Letter_KS(твоите инициали)_CC-PM12(кода на референцията)_130609(дата).pdf за мотивационното писмо и CV_KS_CC-PM-12_130609.pdf за CV-то. Посочвам .pdf формата, защото е удобен за четене и запазва форматирането на създателя на файла. Риска от изпращане на .doc файл е да има разминаване с версията MS Word на получателя и настройките на форматирането ти да „отидат на кино“. Друга универсална възможност е .txt файл. Така поне ще си сигурен, че дори и да няма Acrobat Reader или еди каква си версия на Word – файла ще се отвори и ще се чете. Но пък се намалят възможностите да форматираш „секси“ писмото си. А за CV-то да не говорим, колко „насипно“ ще изглежда. Аналогично е и с препоръките. Тях можеш да сканираш или презапишеш в удачен формат, преди да ги препратиш, ако има необходимост.
3.Препоръчвам ти текста на съобщението винаги да завършва с някакъв поздрав(напр. С уважение), името и телефон за контакт под него. Пък дори и текста да е само „Здравейте, Приложено Ви изпращам ….“
4.Последното, което се сещам е да си изпращаш кандидатурата от e-mail, който да е лично твой, а не на съпругата(примерно). Името на мейла да е с твойто име(ppetrov@xxx.bg ), а не на кино герой, умалително на думата „заек“, „сърна“ и т.н. Ако си възприел търсенето на работа сериозно, можеш да си направиш мейл с по-нормално име. Обаче се ангажирай да го отваряш всеки ден и то поне година. Защото може да те потърсят по мейл(защото телефона ти вече не е актуален,липсва или просто по мейл е по-евтино) и след 6 месеца, докато ти си се кротнал в някаква временна работица, а от теб да се иска да отговориш бързо на „предложението на живота ти“…
1 коментар so far
Вашият коментар
Согласен, полезная информация
ХаресвамХаресвам
Коментар от yuliyashkryl 14.08.2019 @ 16:47